Jaka jest przyszłość biznesu kwiatowego?

Obecnie na rynku kwiatowym jest bardzo duża konkurencja i tak naprawdę można mówić o sporym rozdrobnieniu handlu i to praktycznie na każdym etapie.

Nie ma wspólnych działań marketingowych podejmowanych przez firmy, które działają w tej branży. Okazuje się jednak, że to bardzo duży problem. Tak naprawdę kluczową sprawą powinna być współpraca a nie przepychanki między firmami, które należą do tej samej branży. Kryzys dotyka praktycznie każdej branży, a w kwiatach jest to znaczący problem.

Okazuje się bowiem, że na kwiaty wydaje się coraz mniej. Zamiast kwiatów na różne okazje wybieramy małe upominki. Dlatego właśnie to powoduje, że rynek kwiatów ma problemy z funkcjonowaniem. Floryści narzekają, że klienci chcą przede wszystkim decydować się na wybór kwiatów pod kątem cen. Jednak jeśli spojrzy się na same działania florystów można zadać sobie pytanie czy ich pretensje nie są abstrakcyjne, skoro oni tak samo traktują swoich dostawców i patrzą przede wszystkim na ceny. Dlatego trudno się oczekiwać, że klienci zachowują się również podobnie. Warto więc tak naprawdę zastanowić się jak można pokonać ten kryzys.

Czy w ogóle jest taka możliwość, że będzie można oczekiwać na to, że ludzie zaczną bardziej doceniać jakość roślin i kwiatów, bogaty asortyment czy raczej to słabe funkcjonowanie tego rynku będzie się dalej utrzymywać. Na pewno te różne ruchy na tym rynku są obecnie znaczące i będą miały na niego duży wpływ. Dlatego też trzeba brać pod uwagę te zamiany i oczekiwać, że ten rynek będzie mógł się jakoś ustabilizować. Na pewno jest to bardzo ważna kwestia, ponieważ hurtowy rynek sprzedaży kwiatów jest nadal bardzo ważny i trzeba pamiętać o tym, że jego funkcjonowanie jest nam bardzo potrzebne.

Należy zastanowić się jakie działania mogą podejmować hurtownie, by tą swoją działalność optymalizować i budować na rynku pozycję, która będzie zadowalająca. Wydaje się, że dobrze będzie ograniczenie tras sprzedażowych do krótkich odcinków, ponieważ to ograniczy koszty i zagwarantuje, że te ceny do zaoferowania będą lepsze. Jeśli hurtownie, które zajmują się dystrybucją kwiatów postarają się o to, by ograniczyć się do rynku lokalnego.

Możliwe, że dla wielu firm będzie to rzeczywiście szansa na optymalizację wyników finansowych i rzeczywiście uda się nieco poprawić to funkcjonowanie. Wielu obecnych na tym rynku zwraca uwagę na to, by obecnie pójść za przykładem Holendrów, którzy mają rzeczywiście bardzo dobrze przygotowany rynek i postarali się o przygotowanie takich rozwiązań, które poprowadziły ich rynek na szczyt. To tak naprawdę obecnie wzór dla wszystkich innych uczestników tego rynku.

Możliwe, że spojrzenie na liderów rynku kwiatów na świecie a więc Holendrów da nam wiele pozytywnych możliwości i będziemy mogli również tą swoją działalność zdecydowanie poprawić. Dobrze będzie brać pod uwagę funkcjonowanie tego rynku jako całości, by rzeczywiście korzystać z tych możliwości jakie za sobą niesie. Chodzi o to, by wszyscy uczestnicy rynku byli zadowoleni z tego co zostało przygotowane.

Autor

Robert

Redakcja collie.info.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@collie.info.pl

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z florystyką.

Jak wygląda sytuacja na rynku w biznesie kwiatowym?
Jak wybrać odpowiednią kwiaciarnię?
Czy warto inwestować we własną kwiaciarnię?

O wszystkim dowiesz się z naszego portalu.